یزدفردا: نهمین اجلاس استانی نماز امروز در مصلای نماز شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس ستاد اقامه نماز استان هدف از برگزاری اجلاس نماز را علاوه بر ترویج فرهنگ نماز، ارائه گزارش از برنامه‌های نماز، ضعف‌ها و کمبود‌ها در مساجد، مدارس، جاده‌های بین راهی، کارخانجات در سطح استان برشمرد.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: اجلاس امسال با شعار «نماز، نسل نو با رویکرد بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» برگزار شد.

وی از راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز و نمازخانه ساز برای اولین بار در این استان خبر داد و افزود: هدف از ایجاد این مجمع، ساخت مسجد در مناطق محروم و دورافتاده، یا تعمیر مساجد، ساخت نمازخانه مدارس و نمازخانه بین‌راهی است. 

رئیس ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار متر از نمازخانه‌های مدارس به همت خیران، ادارات و نوسازی مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شد و کمتر از ۱۰ هزار متر دیگر نیاز است تا مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شود.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این اجلاس، نماز را فرصتی ارزشمند برای برقراری ارتباط با خدا دانست که نباید از آن دور شویم که اگر اینگونه شد دچار آسیب و فتنه خواهیم شد.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: آموزش و پرورش و همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید بکوشند فرهنگ و هویت دینی و بخصوص نماز در کودکان و نوجوانان تقویت شود.

در این مراسم همچنین از برخی دستگاه‌های فعال در حوزه نماز، مدیران و مربیان پرورشی و همچنین دانش آموزان فعال در زمینه ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد.

گفتنی است اجلاس کشوری نماز هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال سی‌امین اجلاس کشوری، آذرماه در زنجان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا